Wanneer wij 5 mei zeggen, zeg jij waarschijnlijk Bevrijdingsdag! Naast Bevrijdingsdag denken wij dan ook meteen aan de verjaardag van LinkedIn. Dit sociale media platform is niet alleen voor bedrijven maar ook voor werkzoekende ontzettend belangrijk. DjopSelect legt de verbinding tussen werkgever en werknemer via LinkedIn. Omdat dit een belangrijk kanaal voor ons is vieren ook wij de verjaardag van LinkedIn.
Zoals iedereen wel weet is het vandaag, 5 mei, Bevrijdingsdag. Hier staan we allemaal bij stil en vieren dit met een festival, feest of sommige van ons werken een hele dag. Omdat iedereen wel bekend is met deze dag leggen wij daarom de focus op de verjaardag van het belangrijkste sociale media platform van de zakelijke wereld. LinkedIn viert namelijk haar 19de verjaardag sinds de website gelanceerd is.
Een stukje geschiedenis
Het bedrijf achter LinkedIn is in december 2002 opgericht. Vervolgens werd op 5 mei 2005 de website gelanceerd van LinkedIn. Sindsdien is het platform steeds harder gaan groeien. Zo hard dat Microsoft LinkedIn overnam in 2016. Voor 26,2 miljard werd Microsoft de volledige eigenaar van het grootste zakelijke platform van de wereld.
Gebruikers
Met gebruikers van over de hele wereld is LinkedIn zoals gezegd het grootste zakelijke platform ter wereld. Hieronder enkele statistieken van LinkedIn:
- Meer dan 690 miljoen geregistreerde gebruikers;
- 310 actieve maandelijkse gebruikers;
- 57% van de LinkedIn-gebruikers bezoekt LinkedIn via hun mobiel;
- Berichten met een foto krijgen 21x meer bezoekers en 36x meer berichten;
- 3 miljoen gebruikers delen dagelijks artikelen en nieuwsberichten.
Tips voor een optimaal LinkedIn profiel
We zouden natuurlijk niet een artikel over LinkedIn kunnen schrijven zonder tips te geven. Daarom onderstaand een aantal tips hoe jij jouw profiel kan optimaliseren.
- Gebruik een professionele profielfoto. Zo veel mogelijk jou, zo weinig mogelijk achtergrond. Op deze manier ben je makkelijker te vinden en hebben mensen meteen een duidelijk beeld met wie ze te maken hebben.
- Pas de URL van je profiel aan. Door in de instellingen de URL aan te passen ben je makkelijk te vinden. De URL is in eerste instantie heel erg lang met cijfers en nummers. Door je URL korter te maken en aan te passen naar bijvoorbeeld alleen je naam ben je makkelijker te vinden.
- Gebruik een pakkende kopregel. Bijvoorbeeld: “Recruiter bij DjopSelect Samen zorgen wij voor een baan die bij jou past.” Wees hier creatief in en bedenk zelf een pakkende titel die mensen overtuigd om voor jou te kiezen!
- Schrijf een sterke samenvatting over jezelf. Introduceer jezelf, vertel over je prestaties, maak duidelijk wat je drijft, wat jou expertisegebied is en waar je waarde toe kan voegen aan een organisatie.
- Zorg ervoor dat al je opleidingen en werkervaring ingevuld is op je LinkedIn. Je CV is op een gegeven moment wel erg lang als je op veel plekken gewerkt hebt maar je LinkedIn profiel highlight alleen de laatste 3 banen. Zo blijft het overzichtelijk.
Link(edIn) maken met DjopSelect
Dat precies deze week de verjaardag is van LinkedIn had niet beter uit kunnen komen. Sinds deze week is namelijk de LinkedIn pagina van DjopSelect gelanceerd. Ben jij een van de 310 miljoen actieve LinkedIn gebruikers? Volg ons dan! Tot slot, geniet van Bevrijdingsdag tijdens de verjaardag van LinkedIn.